Selasa, 5 Mei 2009

Lim Guan Eng memperlekeh hukum Islam

Dalam rakaman ucapan Lim Guan Eng di DAP Wanita Workshop 2009 pada pagi tarikh lebih kurang April 25hb, dia telah mengeluarkan satu kenyataan yang telah memperlekehkan hukum dan budaya poligami amalan orang Islam.

Workshop yang bertema "Implement Gender Agenda as a DAP Strategy to the Hearts and Minds of Men and Women" berlangsung di Wisma Winbond, Jalan Yap Kwan Seng, Kuala Lumpur.

Berikut adalah kenyataan beliau:

"We stand together for equal treatment. There should no double standard. We can't understand why a man can have four wives. Why should there be this type of double standard? I am not encouraging men to have four wives or woman to have four husbands but why should there be a double standard of this kind of perception? It is okay for men to have more, but not for women?"
Semasa membuat kenyataan tersebut, Lim Guan Eng bercakap sambil ketawa dan disambut dengan gelak ketawa penonton.

Ini adalah satu kenyataan kurang ajar yang menghina amalan yang dibenarkan oleh ugama Islam ke atas penganutnya.

Sebagai orang bukan Islam, mereka tidak ada hak untuk mempersoalkan kebudayan dan hukum-hukum agama Islam. Inikan pula agama Islam adalah lebih tinggi taraf sebagai agama Persekutuan yang sudah termaktub dalam perlembagaan.

Bukankah ini adalah hak asasi orang Islam untuk mengamalkan kebudayaannya?

Dalam mereka mempermainkan amalan poligami di kalangan orang Islam, adakah amalan poligami juga tidak berlaku dan diterima di kalangan kaum Cina? Malah lebih teruk lagi, isteri kedua dan seterusnya tidak mempunyai hak undang-undang berbanding dengan amalan poligami orang Islam.

Mengapa ini tidak diperjuangkan DAP dan diberi penakanan oleh DAP? Poligami diamalkan di kalangan saudagar dan hartawan Cina. Tentu sekali mereka tidak mahu lakukan kerana ianya akan memutuskan aliran pembiayaan parti DAP dari saudagar dan hartawan Cina.

Dari segi politik, di manakah kononnya kata-kata meraikan kepelbagaian ugama dan budaya berbilang kaum yang diwar-warkan oleh ideologi Malaysian Malaysia anjuran DAP? Dimanakah sikap kemanusian untuk hormat menghormati sesama insan?

Kenyataan ini hanya menunjukkan lagi sikap prejudis perkauman disebalik topeng demokrasi dan kemanusiaan yang mereka konon war-warkan.

Ianya juga menunjukkan dengan peningkatan pengaruh dan kuasa politik, Cina-Cina DAP sudah sanggup lakukan apa saja termasuk melakukan sesuatu yang bertentangan dengan ideologi politik mereka dan dan hak asasi manusia untuk mengembangkan pengaruh.

Bayangkan saja, apa lagi yang mereka sedia lakukan jika berkuasa?

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

betapa kurang ajaqnya si bangsat apek ni

sarjanhn berkata...

Tuan.
Mohon izin copy article kat bloh hamba .tq

usabukata berkata...

bukan ke orang ini yang bila dia sebut nak tiru cara pemerintahan saidina umar ramai orang-orang pas berduyun-duyun bersorak menjunjung dia.
kena bagi tahu sama orang-orang pas.

Tanpa Nama berkata...

CINA DAP KOMUNIS MEMANG DARI DULU KURANG AJAR. KECIK KECIK BANYAK BENAR MAKAN TAIK BABI TU SEBABNYA. NAK KAWIN 4 BUKAN NYE BOLAH SENANG2 JE. KENA PATUHI SYARAT SYARAT YANG ADA. BONGOK PUNYA CINA KOMUNIS DAP NIH. DIA NGAN BAPAK DIA SAMA JE KURANG AJAR. SINGH SATU FAMILY TU PUN TAK KURANG HEBAT DALAM AKTIVITI KURANG AJAR PADA MELAYU DAN ISLAM. TU PUN ADA GAK MELAYU YANG SOKONG LAHANAT LAHANAT NIH. BANGANG PUNYA MELAYU. SAKIT HATI AKU. MANGKUK AYUN PUNYA PR. BIKIN KECOH INI NEGERI. SEMUA SALAH PAK LAH LEMBIK NGAN ANWAR RAKUS!! DUA MELAYU MANGKUK AYUN NI PATUT DISULA JE DENGAN BESI PANAS YANG TUMPUL. BARU DI TAUUUU.....

ARIN2772

pakcik berkata...

meh kita sokong DAP...

kita sokong mana2 parti pembangkang..biarlah UMNO/BN lingkup..

kita tengok apa Ustaz LU-GUA-ENG buat pada orang melayu nanti.