Ahad, 17 Mei 2009

PAS khayal dalam laungan rakyat dan revolusi


Sejak Pilihanrtaya Umum ke 12 pada Mac 8hb, 2008, istilah rakyat dilaung-laungkan sambil lewa oleh pihak pembangkang.

PAS yang sudah dapat merasa darah Barisan Nasional dihujung lidah nampaknya sudah mabuk melihat kuasa yang seolah-olah hanya tinggal dicapai sahaja.

Sebahagian pemimpin-pemimpin mereka mula mengambil pendirian politik yang lebih praktikal dan seolah-olah sedia meninggalkan idealisma parti. Perjuangan Darul Islam sudah sedia diketepikan dan digantikan dengan slogan egalitar ala barat.

Terpanggil penulis untuk mengingatkan ungkapan sedemikian berasal usul dari dokumen rancangan besar kaum Zionis, Protocol of the Elders berikut:

"Remember the French Revolution to which it was we who gave the name of 'Great.' The secrets of its preparation are well known to us for it was wholly the work of our hands."

Protocols of Zion -- No. 7.

"We were the first to cry among the masses of the people the words 'Liberty, Equality, Fraternity.' The stupid Gentile poll parrots flew down from all sides on to these baits, and with them carried away the well-being of the world. The would-be-wise men of the Gentiles were so stupid that they could not see that in nature there is no equality, and there cannot be freedom (meaning, of course, freedom as understood by Socialists and Communists, freedom to wreck your own country)."

Protocols of Zion -- No. 1.
Baca seterusnya di sini.

Sementara itu, Juru blog Ipoh Malay menulis mengenai Revolusi Perancis yang mana istilah rakyat dan revolusi mula meluas. Semuga PAS ambil peringatan dari sejarah ini sebagai sempadan.

Baca tulisan tersebut yang telah disunting dan diolah, berikut:

Konsep kuasa rakyat mula dicipta sebagai helah untuk membebaskan kaum Yahudi dari penindasan. Kumpulan pemikir Yahudi telah menerapkan ide kuasa rakyat sejak peristiwa Revolusi Perancis 1789 - 1799 yang mana Raja Louis XVI dipancung dikhalayak ramai.

Mengikut Wikipedia :

Revolusi Perancis (1789–1799) merupakan satu tempoh peralihan politik dan sosial dalam sejarah Perancis, daripada struktur kerajaan Perancis yang bermonarki mutlak dengan sistem feudal yang memberikan keistimawaan bagi golongan autokrat dan paderi Katolik, menjadi bentuk yang berasaskan prinsip Kesedaran terhadap nasionalisme, kewarganegaraan dan hak rakyat. Tempoh ini berlaku ketika pemerintahan Raja Louis XVI. Revolusioner Perancis menggunakan cogankata "Persamaan, Kebebasan, dan Persaudaraan".

Persetujuan untuk membunuh Louis XVI dibuat dalam satu perjumpaan Manifesto Brunswick. Kononnya Louis XVI dituduh menggunakan khidmat Prussia yang dikatakan musuh Perancis. Dalam undian yang dikatakan lebih demokratik dalam mencapai keputusan, Louis XVI dihukum mati dengan majoriti mudah - 361 perwakilan mengundi dihukum dibunuh, 288 menentang, dan 72 mahu ianya bersyarat.

Sistem raja Perancis berakhir dengan Louis XVI mati dihukum bunuh pada 17 Januari 1793. Rakyat yang telah diapi-apikan sanggup pergi beramai-ramai ke pancungan gullotine untuk menyaksikan hukuman itu dan untuk mengenakan darah Louis XVI ke baju mereka.

Bermula dari detik itu, "people's power", pengaruh "mobs" , dan putarbelit akhbar menjadi mainan puak-puak Yahudi ini.

Sebelum mereka mencipta ideologi komunis, mereka menimbulkan penentangan pekerja terahdap majikan melalui kesatuan buruh. Kemudian barulah komunis diajar.

Kini China yang mempunyai sistem beraja berusia beribu-ribu tahun, bertukar menjadi negara komunism. Sebenarnya komunisme adalah kuasa kronisma yang paling agung dicipta. Pada peringkat awal komunisme mengguna topeng kuasa rakyat.

Berbalik kepada politik hari ini di negara ini, sesetengah dikalangan pembangkang beragama Islam mendokong istilah kuasa rakyat. Ada sudah memuji pemikiran komunisma dalam berlebih-lebihan membesarkan soal kebajikan.

Kebajikan memang mulia tetapi adakah kita menjemput penyuntik dogma tersebut untuk masuk berkuasa?

Mutakhir ini, PAS telah disuntik ide liberalisasi hinggakan tanpa mereka sedari, mereka terpaksa menyamaratakan perjuangan mereka dengan puak-puak ini. Sedikit demi sedikit, nama Islam hanya pada parti dan hanya menjadi penarik perhatian.

Sudah mula timbul penentangan terhadap semangat musyawarah dalam Islam. Ini satu keadaan di mana dogma telah menyerap ke dalam tubuh hinggakan konsep persaudaraan seIslam tiada lagi demi politik.

Dalam persaingan politik, fitnah menjadi mainan yang menghiburkan. Tidak mustahil ada perancangan diadakan ruang bersuara tanpa bertapis untuk menjadi medan supaya fitnah dan cerita rekaan bagi mendapat sokongan.

Sedangkan Louis XVI terkorban dengan kaedah itu, inikan pula raja, dan saudara seagama.

Yang paling malang sekali, masa depan rakyat dan negara juga terkorban kerana ekonomi mula ditinggal tepi dan kemiskinan nampak menjelma kembali akibat leka dan lalai dengan khayalan politik.
Beringat dan berwaspadalah saudara seugama dan sebangsa ku.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PR = Communist In Disguise. Lihat ciri sudah tau.